Mediakortti?

Blogisi on alkanut saada yhteydenottoja. Viestintätoimistoista ja yrityksistä suoraan. Mitä pitäisi tehdä?

Mikäli – paino sanalla mikäli – haluat ammattimaisesti alkaa toimia yhteistyössä yritysten kanssa on hyvä luoda oma mediakortti blogin yhteyteen.

Mediakortissa kerrot lisää blogistasi lyhyesti ja ytimekkäästi: kuka olet, mikä on blogisi ydinsisältöä ja ketkä blogiasi lukevat. Tietoja lukijoista saa mm. Facebookin tai Google Analyticsin kautta (sukupuoli, ikä, asuinalue jne.).

Mainostajia kiinnostaa myös blogisi lukijamäärät: montako uniikkia kävijää sivuillasi käy viikon aikana (tämä ajanjakso kiinnostaa etenkin mainostajia) ja kuinka paljon sivulatauksia sinulla on samaisena ajanjaksona.

Kerro myös reilusti, minkälaisesta yhteistyöstä olet kiinnostunut. Mikä olet jo tehnyt yritysten ja brändien kanssa yhteistyötä, voit lyhyesti mainita myös niistä.

Mediakortti säästää omaa ja yritysten aikaa: sinun ei tarvitse aina vastailla sähköposteissa samoihin kysymyksiin ja toisaalta yritysten edustajat löytävät  tietosi kompaktisti,  yhdestä paikasta.

Lisäajatuksia sponsoriyhteistyöstä löytyy mm. täältä.